Taas on vierähtänyt jonkin aikaa viime postauksesta, joten päätinpäs kokeilla tätä 100 faktaa minusta -haastetta, joita monet muutkin bloggaajat ovat tehneet. Siispä:

1. Olen asunut koko 15-vuotisen elämäni Oulussa. Suunnitelmissa on kuitenkin poismuutto lukion perässä ensi kesänä, Helsinkiin.

2. Rakastan pyöräilyä! Pyöräilen kesällä niin paljon, että sen voi laskea harrastukseksi. Oulun paras puoli onkin mahtavat pyöräilymahdollisuudet. Keskustaan pääsee näppärästi pyörällä mistä tahansa kaupunginosasta. Talven ainoa huono puoli on, ettei silloin voi pyöräillä kunnolla. :(

3. Pyöräni on punainen Jopo. <3

4. Keskiarvoni on tällä hetkellä siinä 8.7:n paikkeilla mutta tiedän varmasti, että se nousee seuraavassa todistuksessa.

5. Heräsin opiskelemaan kunnolla vasta nyt 9. luokalla. Kasilla olin sellainen "perusteini" mutta keskiarvot olivat silti aina yli kasin.

6. Hiukseni ovat tällä hetkellä tummanruskeat ja otsatukka on musta. 

7. Musiikkimakuni on aika rajaton mutta parhaiten maistuu 70- ja 80-lukujen rock ja heavy. Inhoan räppiä ja valtavirtapoppia. 

8. Esimerkkejä lempibändeistä voisi olla vaikka AC/DC, Iron Maiden, Alice Cooper, Guns 'n' Roses, Eppu Normaali, Sarcofagus ja Def Leppard.

9. Tyylikin vaihtelee. Pukeudun kouluun yleensä aika normaalisti ja huomiota herättämättömästi (esim. farkut, t-paidat ja hupparit). Vapaalla päällä on usein bändipaitoja, hattuja, kynsikkäitä plus muita vähän "erikoisempia" asusteita.

10. Käyn Feissarimokissa enemmän kuin Facebookissa.

11. Rakastan farkkulegginsejä (jegginseiksihän niitä sanotaan...)! Farkkujen osto on nykyään yhtä tuskaa. Joko ne istuu huonosti tai on suunniteltu gramman painoisille anorektikoille. Farkkulegginsit sen sijaan istuu hyvin, ne ovat mukavat ja näyttävät aivan farkuilta. :) Enkä siis tarkoita niitä ällöjä harmaita lissulegginsejä, joita pidetään normaalipituisen paidan kanssa (hyihyi), vaan farkkukankaasta tehtyjä legginsejä.

12. Ärsyttävin hymiö on mielestäni :P. Kuka oikeasti näyttää kieltä puhuessaan?! Ja sitten vielä jotkut ihQlissutytöt raiskaa sitä oikein :::::::::PPP:::::pP ARRGGH!

13. Myöskin ärsyttävää on teinien "yhdenmukaistuminen" aka kaikki ovat samasta puusta veistettyjä. Kaikki tytöt ovat nykyään lissuja, joilla on legginsit, UGGit tahi ballerinat ja pikkumyynuttura pään päällä. Pojat taas ovat kaikki hoppareita... Voi haukotus sentään kuinka tylsää. 

14. Kolme kaikkien aikojen lempikappalettani ovat: Guns 'n' Roses - November Rain, Cindy Gomez - Time Only Knows ja Suurlähettiläät - Kun Tänään Lähden. Näihin kaikkiin liittyy muistoja ja ne ovat hyvin tärkeitä minulle.

15. Minulla on ollut silmälasit seitsemänneltä luokalta asti. Oikea silmä -1.0 ja vasen -1.5. Olen siis likinäköinen.

16. Ekat lasini olivat muuten Opti-Aikasta ja toiset Instrumentariumista.

17. Aina jos minun täytyy seistä paikoillani, alan huomaamattani vaihtaa asentoja, keinua jalalta toiselle tai liikkua muuten vain. :D Kummaa... 

18. En ymmärrä ihmisiä, jotka naksuttelevat sormiaan. Mitä kivaa siinä on? Eikö se satu?! nimim. Ihminen, jonka sormet eivät taivu eivätkä naksu, vaikka kuinka yrittäisi.

19. ...vaikka joskus vuosia sitten pystyin kääntämään peukaloni etusormen tyvinivelen taakse, pitkän sormivenyttelyjakson jälkeen... :)

20. Minulla on ollut myös hammasraudat monta vuotta. Hehee, olen nelisilmä-metallisuu!

21. Olen aivan kauhean herkkä kauhuelokuville (ja muillekin pelottaville jutuille). Vaikka se olisi kuinka huono, en saa unta seuraavana yönä.

22. Mainittakoon myös, että pelkään pimeää.

23. Minun on aina pakko pitää kiinni kaiteesta kävellessäni portaissa, sillä pelkään että kaadun.

24. Oikeastaan voisi sanoa, että pelkään kaatumista. Varmaan johtuu siitä, että ensimmäisellä luokalla joku tönäisi minua vahingossa pihalla, jonka seurauksena liukastuin, löin pääni maahan ja ilmeisesti menetin tajuntani hetkeksi (tai sitten en vain muista ykkösluokan tapahtumia kunnolla?). Viidennellä luokalla taas polvilumpioni meni sijoiltaan.

25. Vasen jalkani on kärsinyt elämäni aikana melkoisesti.

26. Olen feministi ja inhoan nainen keittiössä -vitsejä yli kaiken. -.-

27. Olen pikkutytöstä asti tiennyt käyväni jonain päivänä armeijan. Se on tavallaan minulle kunnia-asia. Miehet saavat sanoa mitä haluavat! 

28. Juon sekä kahvia, teetä että kaakaota.

29. Rakastan Frezzaa ja Tazzaa.

30. Olen muutamia kertoja valvonut koko yön. Silloin yleensä olen kirjoitan, surffailen netissä, katselen telkkaria ja juon jotain lämmintä, usein kaakaota. Viime kesänä valvoin koko yön mummolassa. Luin keittiön pöydän ääressä mummon Kotiliesi-lehtiä ja seurasin ikkunasta, miten aamu valkeni vähitellen. Se oli ihana hetki. <3

31. Mielestäni yö vaihtuu aamuksi tasan kello 7. 

32. En ole ikinä syönyt kebabia. Luit oikein. Mielestäni se ei edes näytä hyvältä, sehän on vain lihaa. 

33. Voin juoda kahvia vaikka kuinka myöhään, eikä se vaikuta unensaantiini millään lailla.

34. Lempi pizzamakuni on salami.

35. En tykkää ananaksista pizzoissa, mutta muuten tykkään niistä. 

36. Olen hyvin mustasukkainen ja omistushaluinen. Se on hyvin ärsyttävää.

37. Lauantai on minulle lakisääteinen saamattomuuspäivä. Esim. nyt on lauantai, kello on kaksi ja minulla on edelleen yövaatteet päällä. <3

38. Minulla oli pienenä alaselkään asti ylettyvät hiukset.

39. Esiinnyn kouluni etusivulla olevassa kuvassa.

40. Tässä vaiheessa näiden keksiminen alkaa kangerrella.

41. Minun piti todella pitkään miettiä miten kangerrella kirjoitetaan... :/ Outo sana.

42. Menen tämän jälkeen kauppaan.

43. Tykkään kaikesta epäterveellisestä ruuasta, mikä ei ole niin hyvä juttu.

44. Mietin usein, miksi kaikki epäterveellinen on hyvää...

45. En liho, vaikka kuinka ahtaisin itseeni roskaruokaa. Hyvä aineenvaihdunta(ko).

46. Aion hankkia Nokia Lumia -puhelimen, kun se tulee Suomeen.

47. Minulla on Ipod Touch 32gb.

48. Saan joskus sellaisia kohtauksia, jolloin en ajattele yhtään mitään ja vain tuijotan tyhjyyteen.

49. Tietokoneeni merkki on HP, mutta näyttö on Acer. Minulla on myös pienikokoinen Acerin kannettava.

50. Kello on nyt 15:04, ja tämän tekoon meni kolme tuntia (tein samalla muitakin asioita).